Loetud raamatud 2016

On aeg eelmisel aastal loetud raamatute kokkuvõtte tegemiseks!!! Eelmine aasta oli minu jaoks rekordiline, suuresti tänu sellele, et peale ülikooli lõppu ma lihtsalt sukeldusin pea ees raamatutesse ja nautisin lugemist täiega. Selle eest, aasta esimesel poolel ma lugesin äärmiselt vähe, kuna aur läks mujale. Niisiis, suurem enamus loetud raamatutest ongi loetud perioodil juunist detsembrini (k.a). Kokku tuli neid eelmise aasta jooksul 23 tükki, olen vägagi rahul :)
Kõige ägedam oli muidugi see, et kätte sattus päris mitmeid väga häid raamatuid, mida oli lausa lust lugeda. Samuti võtsin ette mõningaid raamatuid, mida olin juba aastaid lugeda soovinud, kuid polnud millegi pärast veel nendeni jõudnud, nt "Söö, palveta, armasta", "Jane Eyre"  ja Tove Janssoni "Suveraamat". Eelmise aasta lemmikut on väga raske valida, kuna häid raamatuid oli tõesti palju, aga valin seekord 2 raamatut, mille headuses ma meeldivalt üllatusin - Maggie Stiefvater'i "The Raven Boys" ("Kaarnapoisid") ja Sally Andrew "Mõrvade ja armastuse retseptid". Nüüd aga kõigest veidi lähemalt.



Annie Ernaux "Les armoires vides" - Raamat, millest kirjutasin oma suurepärase bakalaureuse lõputöö. Lugu isepäise ja õnneliku tüdruku muutumisest kibestunud vihaseks teismeliseks ja nooreks naiseks. Suuresti mängis selles rolli ühiskondlik kihistumine ja erakool, mis panid mina-tegelast tundma end alaväärsena ja ebapiisavana. Küllaltki masendav ja kurb raamat.
Anne Berest jt. "Kuidas olla pariisitar, alati ja kõikjal" - Vahest peab selliseid veidraid asju ka kätte võtma :) Raamat oli kirjutatud humoorikalt 3 pariisitarist sõbranna poolt, kes jagasid nõuandeid eluks omal moel, vaadatuna pariisitari mätta otsast. Juttu oli nii suhetest, moest, harjumustest jne. Päris muhe ja lihtne lugemine, kus koorus välja nii mõnigi hea mõte. Isiklikult pani mind natukene Pariisi järele igatsema.
Brian Tracy "Võta endast maksimum" - Super raamat, annab positiivsust ja tegutsemistahet. Suurepärane lugemine juhuks, kui elu tundub raske ja ebaõiglane või kui sul on lihtsalt üks halb päev - see raamat muudab tuju paremaks ja süstib sinusse enseusku ja energiat. Mind aitas see raamat palju just eelmise aasta kevadel, kui oli vaja end lühikese aja jooksul tõsiselt kokku võtta ja mis kõige tähtsam, endasse uskuda, et saan kõigega hakkama.
Charlotte Bronte "Jane Eyre" - Seda raamatut lugesime Ingemariga koos, kuna olime näinud Jane Eyre muusikali ja see meile mõlemale tohutult meeldis. Ka raamat meeldis meile väga, võib-olla mulle veidi rohkem, oli ju tegu ikkagi armastuslooga :D Nii hea meel, et ma lõpuks ka selle igihalja klassikani jõudsin. Sai naerda ja kurvastada. Tõeliselt väärt kirjandus.
Elizabeth Gilbert "Söö, palveta, armasta" - See oli samuti üks raamat, mida tahtsin juba ammu lugeda. Olin näinud filmi, mis oli minu jaoks pettumus, aga mu sisetunne ütles, et raamat on parem ja ma ei eksinud. Lugesin seda puhkusel olles mere ääres istudes - tõeliselt mõnus oli. Itaaliasse ja Balile tahaks isegi väga väga minna, India mind siiski eriti ei tõmba. Juhtus nii, et see raamat sattus mulle kätte just sel ajal, kui meedias levis uudis, et Elizabeth Gilbert läks lahku mehest, kellega ta seal raamatus Balil kohtus, seega oli igati asjakohane lugemine :D
Elizabeth Gilbert "Suur võluvägi" - Kohe pärast "Söö, palveta, armasta" lugemist sain oma küüned taha Gilberti uusimale eesti keelde tõlgitud raamatule, muidugi lugesin kohe läbi ka. Oli selline julgustav raamat loovatele inimestele, kes kirjutavad, luuletavad, maalivad vms. Aga mitte ainult. Sealt kajas vastu, et elu ongi üks looming ja seda peab julgema elada, seega on see raamat mõeldud siiski kõigile. Põhiline noot, mis kõlama jäi, oli see, et tee oma asja enda pärast ja ära mõtle, mis teised sinust arvavad, sest tegelikult ei arva sinust keegi niikuinii midagi, kõik mõtlevad iga päev enamuse ajast vaid iseendale. Selle mõttetera võtsin mina sellest raamatust igal juhul endaga kaasa ja proovin sellega alati arvestada.
Eveli Kaur "Käsitööpäevik: mustreid ja meeleolusid" - Hästi mõnus käsitööraamat, kus kinnaste, mütside, kottide jm valmistamisõpetuste vahele on põimitud meeleolu loovaid jutukesi idüllilisest maaelust ja lapsepõlve mälestustest. Leidsin sealt endale paar huvitavat õpetust, aga millal ma need teoks teen, on teine teema.
Frances Mayes "Bella Toscana" - Kaunist Itaalia loodusest, heast toidust, muhedatest inimestest, itaalia keele õppimisest, maja ja aia kujundamisest, ühesõnaga raamat kõigest heast ja ilusast :) Suveks ideaalne lugemine!
Hector García "Ikigai" - Mida siis ikkagi Jaapanis Okinawa saarel elavad inimesed teevad, et nad nii kaua elavad? See oli selle raamatu põhiline küsimus. Ühesõnaga järjekordne raamat, mis rõhutab tervislike eluviiside tähtsust: vähem stressi, olla füüsiliselt aktiivne, süüa palju värsket kraami ja kala jne. Mitte midagi uut siin ilma peal, aga vahest on siiski hea tervise alustalad üle korrata. Ainuke imelik asi minu jaoks oli see, et miks soovitada inimestele üle kogu maailma asju, mida tegelikult ei saa teha mujal, kui Okinawal, nt süüa mingeid teatud kala sorte või juurikaid, mida leidub ja saab püüda/kasvatada ainult selles maailmanurgas. Aga see selleks.
Ingrid Peek "Hallo, Kosmos! Palju õnne: kõik, mida õnneks vaja" - Kui soovid jälile saada õnne saladusele, siis see on sinu raamat! Sinna on küll vist kogutud enamik õnne definitsioone, millega üldse on võimalik lagedale tulla. Igatahes panid nii mõnedki ütlused mõtlema ja kokkuvõttes oli see igati mõnus ja positiivsusest pakatav lugemine.
J. K. Rowling "Harry Potter and the Cursed Child" - Ma ise ka praegu üllatusin, et ma seda raamatut eelmise aasta parimaks lugemiseks ei valinud :O Mina kui Harry Potteri truu fänn.... Suur reetmine on toimunud! Tegelikult oli ju hea raamat küll. Ainuke miinus oli teose näidendi vormis tekst (samas, eks ta ju originaalis näidendiks kirjutatigi), mida mulle isiklikult lugeda ei meeldi, kuna jääb tunne, et sellises vormis jääb nii palju ütlemata ning tunnen puudust detailidest ja kirjeldustest. Samas olen tänulik, et Rowling otsustas näidendi teksti raamatuna ka avaldada, muidu oleks pidanud kuhugi Londoni teatrisse seda vaatama minema :) Sisu oli päris põnev, võib-olla mitte päris HP eelmiste raamatute tasemel, kuid siiski päris hea. Kõigil HP austajatel soovitan kindlasti läbi lugeda. Nüüd on see juba ka eesti keeles saadaval.
Jojo Moyes "Pärast sind" - Minu poolt üks eelmise aasta oodatuimaid raamatuid. Kuna mulle esimene osa "Mina enne sind" jättis väga sügava mulje, siis olid ootused laes ja pidin veidi pettuma. Raamat oli hea, aga mitte samal tasemel, kui esimene osa. Mõnes kohas võttis veidi silma märjaks, kuid sellist "appi, ma ei saa raamatut käest ära panna" tunnet ei tekkinud.
Jonathan Clemens "Kuu männipuudes" - Ega ma väga suur luule fänn ei ole, peamiselt seetõttu, et tunnen, justkui ei oskaks ma seda piisavalt hinnata. Samas mulle tohutult meeldivad haikud - see, kuidas väheste sõnadega saab öelda nii palju. Veel meeldib mulle neisse kätketud idamaade mõtteviis ja filosoofia, samuti see, millised pildid neid lugedes mu silme ette kerkivad.
Kadri Kroon ja Angeelika Kang "Tee" - Ühte-koma-teist teesõpradele. Teemadeks tee ajalugu, areng, levik, traditsioonid, valmistamine, erinevad sordid, kasvatuspiirkonnad jne. Ühesõnaga eneseharimiseks üks täitsa asjalik ja huvitav lugemine.
Maggie Stiefvater "The Raven Boys" - Noortekas, kus on piisavas koguses maagiat, mis on samas oskuslikult seotud reaalse maailmaga. Kaasahaarav lugemine, mis edenes lausa lennates. Töökaaslane soovitas seda ja laenas mulle lugemiseks oma raamatut. Peab mainima, et see oli minu jaoks üks eelmise aasta suurimaid üllatajaid. Nüüd on vaja veel järjed ka läbi lugeda, kokku on neid 4 osa.
Merit Raju "Leia oma tee" - Pani mõtlema, mis on vabadus, kas iseenda peremeheks olemine on suurem vabadus, kui kuskil firmas kellegi alluvuses töötamine? Kindlasti soovitan lugeda neil, kel mõlgub mõttes palgatöölt ära tulek ja oma ettevõtlusega alustamine.
Neil Gaiman "Ja tee lõpus on ookean" - Selle raamatu võtsin kätte lugemiskohviku tarvis. Tegelikult olin ammu mõlgutanud mõtteid Gaiman'i teoste lugemisest ning siis tuligi hea põhjus seda teha. Kahjuks pean ütlema, et see osutus suureks pettumuseks. Vabandan Gaiman'i fännide ees. Mulle üldiselt väga meeldivad fantaasia raamatud, aga see oli kuidagi eriti imelik ja tundus kohati nii nõmedalt absurdne. Lihtsalt ei olnud minu tassike teed.
Oscar Wilde "Dorian Gray portree" - Raamat täis värvikaid tegelaskujusid, detailseid olustikukirjeldusi, pikki, kuid naljakaid dialooge. Lugesime seda Ingemariga kahekesi ja saime ikka tihti naeru pugistada, samas sellist mahlakat ja kaunist teksti oli lihtsalt nauding lugeda. Kahju, et tänapäeval enam nii ei räägita ega kirjutata. Raamatu sügavam tasand on hea ja kurja vahel vahe tegemine, oma hinge saatanale müümine ja sellega kaasnevad tagajärjed. Kumb maailmas on tähtsam, kas ilu või headus?
Sally Andrew "Mõrvade ja armastuse retseptid" -Väga hea raamat, kentsakas peategelane, pontsakas tädi (tannie) Maria, kelle jaoks toit on elu - see lahendab elus kõik mured ja probleemid, selle abil on isegi võimalik lahendada mõrvajuhtum. Igale probleemile on lahendus õige retsepti kujul. Kõik inimesed, tunded ja emotsioonid on tema arvates taandatavad toidu tasandile. Hästi südamlik, soe ja muidugi põnev ka. Kindlasti soovitan lugeda!
Sophia Amoruso "#Tegijatüdruk" - See raamat on tõestus sellest, et absoluutselt igast ühest võib saada edukas ja rikas inimene, kui seda piisavalt tahta ja olla valmis ninast veri väljas selle nimel tööd tegema. Tüdruk, kes oli omadega suhteliselt põhjas (kool lõpetamata, läks kodust minema, otsis prügikastist süüa, varastas jne) keeras elus uue lehekülje ja tegi oma internetipoe, kus müüs lahedaid vintage teiseringi rõivaid. Nüüd on sellest internetiärist välja kasvanud üliedukas USA rõivapood, kus šoppavad isegi staarid. Ega midagist, tehke järgi!
"Teekond imedemaale" - Raamat täis legende, maagilisi olendeid ja esemed. Millegipärast mind ikka tõmbab selliste asjade manu. Ilusad illustratsioonid mängisid väga olulist rolli.
Terhi Pääskylä-Malmström "Minu Tallinn" - Kirjutatud ühe sümpaatse soome päritolu noore naisterahva poolt, kes tõesti (päris tõsiselt!) näikse armastavat Eestit. Milline on elu Tallinnas, koos kõigi veidrustega ja vaadatuna soomlase silme läbi. See raamat aitab justkui meie igapäevast elu vaadata mingist teisest perspektiivist, hoopis teistsuguse mätta otsast. Näiteks, kuidas soomlaste arvates on eestlased kiired (samas, kui lätlased pilavad meid meie pikaldase oleku pärast - võta näpust). Igatahes väga kihvt ja humoorikas raamat, mis edenes väga kiiresti.
Tove Jansson "Suveraamat" - Kelmikas raamat lapsiku vanaema ja lapselapse suvest ühel pisikesel Rootsi saarel. Kohati ei saanud isegi aru, kes on laps ja kes täiskasvanu, kuna vanaema oli paras tegelane (jonnisid mõlemad ühtemoodi). Nende vahel olid väga huvitavad vestlused, mis teemadelt olid sügavad (nt surm), aga samas laadilt lapselikult kerged ja siirad. See saar, kus nad suve veetsid, oli tegelikult hästi pisike, aga mulle meeldis, kuidas nende jaoks oli see terve suur maailm, kus kunagi ei hakanud igav. Väga mõnus suvelugemine - armas ja muhe!

Ootan ka teie soovitusi heade raamatute näol! Andke tuld!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kööginurk: Kodused hakklihapirukad

Kööginurk: Suitsukanapirukas

Kööginurk: Hautatud kalkuni kintsuliha tomatikastmes