Loetud raamatud 2013

2013 oli tagasi vaadates päris lugemisrohke. Kindlasti mängis rolli ka fakt, et hakkasin raamatukogus tööle ja seal on lihtsalt võimatu töötada ilma, et igapäevaselt mingid head raamatud näppu ei hakkaks. Eelmise aasta jooksul lugesin kokku 22 raamatut, mis minu jaoks siiani vist lausa rekord. Nüüd siis väike ülevaade loetust väikeste kommentaaridega :)


  • Andres Ehin "Kiilid tantsivad taevas" - haiku luule tulvil väga ilusaid ja tabavaid haikusid. Mõtlen alati, et kuidas on võimalik haiku 17sse silpi kududa nii sügavaid mõtteid. Tundub, et haikud võivad oma miniatuurses vormis olla palju mitmetähenduslikumad ja sügavmõttelisemad kui tavalised / pikad luuletused.
  • Annie Ernaux "Journal de dehors" - autor kirjeldab olukordi ja inimesi, keda ta oma igapäevaelus kohtab ja mille tunnistajaks on. Huvitava nurga alt kirjutatud, kuid mitte väga paeluv raamat.
  • Annie Ernaux "L'occupation" - kogu raamatu aines oli naise (autori) kinnisidee oma endisest armsamast, kellega nad pärast 6 aastast kooselu lahku läksid. Mees leidis omale uue naise ning autorit hakkas söövitama kibe armukadedus.
  • Annie Ernaux "Je ne suis pas sortie de ma nuit" - päeviku vormis ülestähendused elust Altzheimeri tõbe põdeva emaga. Väga masendav, otsekohene ja kurb raamat.
  • Annie Ernaux "La place" - raamat Annie (autori) lapsepõlvest, vanematest, sellest, kuidas tema lapsepõlve sündmused teda kasvades mõjutasid. Mulle täitsa meeldis.
  • Annie Ernaux, Marc Marie "L'usage de la photo" - fotod, mis tehtud nende (mõlema autori) seljast rebitud riietest pärast koos veedetud tormilisi öid. Samuti nende fotode üksikasjalikud kirjeldused ning sinna hulka ka kirjeldusi nende elu sündmustest (samad sündmused läbi kahe eri inimese silmade). Väga kahtlane :)
  • Eda Ahi "Maskiball" - vana kursaõe väga kihvt luule. Nüüd on tal juba ka teine luulekogu "Gravitatsioon", millega ma ei ole veel jõudnud lähemalt tutvuda.
  • Eia Uus "Minu Prantsusmaa" - super hea raamat, ideaalne suvelugemine, soovitan kindlasti. Mõnusalt positiivne ja kaunis raamat. Minu jaoks tegi selle raamatu veel paremaks fakt, et tundsin autoris ja tema mõtetes paljuski ära ennast ja oma mõtteid ning see andis mulle tegutsemistahet ja -julgust juurde...tuleb järgida oma sisetunnet ja unistusi.
  • Jason Fried "Teistpidi töö" - hästi lihtsalt ja otsekoheselt kirjutatud raamat, mis on mõnusa huumoriga vürtsitatud. Eelkõige mõeldud alustavate- ja väikeettevõtete omanikele, kus on palju nõuandeid, kuidas oma ettevõtet paremini organiseerida ja juhtida ja turundada, et kõik hästi toimiks. Selle raamatu avastasin Ingemari laualt ning kuidagi juhtus nii, et hakkasin sirvima ja ei saanud enne käest, kui raamat läbi. Põhiline asi, mis raamatust meelde jäi : koosolekud on saatanast! :D
  • Jenny Downham "Enne kui ma suren" - väga hea noortekas,mis oli kohati nii kurb, et võttis pisara silma. Pani mõtlema, et elu võib ikka vahel nii ebaõiglane olla. Ei tahaks sisu ette rääkida, aga kindlasti soovitan lugeda.
  • Jojo Moyes "Me Before You" ("Mina enne sind") - parim raamat, mida ma üle tüki aja lugenud olen ja kindlasti eelmise aasta lemmik. Nii liigutav ja elu üle mõtlema panev. Armastuslugu vürtsitatud sarkastilise huumoriga. Ma pole ammu lugenud raamatut, mis nii hinge läheks,pisarad lihtsalt voolasid konstantselt, silmad olid küll punased peas, aga käest ära ka ei saanud panna. Pärast raamatu lugemist olin ma veel mitu nädalat selle mõju all. Soovitan soojalt!!!
  • Justin Petrone "Misjonäripoos" - kerge meelelahutuslik lugemine.
  • Kim Kiyosaky "Rikas naine" - põhilised mõtted olid raamatus väga õiged (nt pane igast sissetulekust mingi protsent hoiule, investeeri jne), kuid häiris viis, kuidas raamat kirjutatud oli. Autor oleks justkui eeldanud, et seda raamatut hakkab lugema maailma rumalaim blondiin. Võtsin selle raamatu kätte puhtalt uudishimust ning pettusin kõvasti, midagi targemaks ei saanud. Rohkem Kyosaki'de raamatuid ei loe.
  • Margo Pajuste "Prantsusmaa. Normandia randadest Provece'i nõlvadeni" - väga hea Prantsusmaa teejuht, soovitused, kuhu minna, mida näha, kus süüa jne, samuti killuke ajalugu. Hea raamat Prantsusmaa huvilistele nagu mina või kui plaanis Prantsusmaale reisima minna.
  • Marlena de Blasi "Palazzo perenaine" - selle autori raamatuid olen ennegi lugenud ning kiitnud ning see ei olnud erand. Hea nagu alati.
  • Melissa Marr "Ohtlik armas" - algul tundus jama, aga mida edasi lugesin, seda paremaks ja kaasahaaravamaks see muutus ja lõppeks võiks öelda, et päris loetav noortekas oli (muidugi inimestele, kellel ei ole fantaasia vastu midagi, sest raamat kubises haldjatest).
  • Peter Mayle "Koera elu on koeraelu" - humoorikas väike raamatuke meelelahutuseks sellest, kuidas koer maailma näeb ja asjadest aru saab :)
  • Peter Mayle "Veinirööv" - ootused olid väga kõrged, sest selle autori raamatud on olnud väga head, aga seekord pidin pettuma. Kohati oli huumorit ja kohati oli põnev, aga kahjuks mitte midagi erilist.
  • Pierre Bourdieu "Visandusi eneseanalüüsiks" - ilmselgelt midagi, mida lugesin kooli tarvis.
  •  Rain Vellerind "Sõna Mäng" - päris humoorikad ja tabavad luuletused ja sõnadega oli seal tõesti osavalt mängitud. Meie kandi üks kohalikke luuletajaid.
  • Robert van Gulik "Punane paviljon" - põnev ja hea nagu alati. Mulle meeldivad hiina krimkad :)
  • Roy Strider "Minu Mongoolia" - mul õnnestus Royd näha ja kuulata kevadel raamatukogus, kui ta tuli oma lugejatega kohtuma kaasas oma armsad kutsud (Tiibeti mastifid ja doberman). Minu esimene Minu sarja raamat. Väga hea raamat : lugu vastamata armastusest, sellest, kuidas ta oma esimese Tiibeti mastifi Mongooliast Eestisse smuugeldas jne. Tõesti hea lugemine oli.
Andke teada ka oma lugemiselamustest ja soovitustest, oleks huvitav teada, mida teised loevad :)

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kööginurk: Kodused hakklihapirukad

Kööginurk: Suitsukanapirukas

Kööginurk: Hautatud kalkuni kintsuliha tomatikastmes