Mööda Eestit laiali

Juunikuu oli väga meeleolukas ja tegus, kuna käisime siin ja seal Eesti peal ringi kohtades, kuhu polnud veel enne sattunud või kus siis polnud lihtsalt väga ammu käinud.
Tegelikult algas Eesti peal ringi tuuritamine juba 31. mail, kui külastasime Kõue mõisa ja Viikingite küla. Kõue mõis on alles hiljaaegu korda tehtud ning funktsioneerib kui majutus- ja koolituskoht. Saime ka sees väikse ringkäigu teha ning väga hea mulje jäi kohast, tõesti väga uhkeks ja ilusaks on see mõis tehtud.
Viikingite külla jõudes ootas meid ees viikingite Neil, kes tegi meile sealsel territooriumil ekskursiooni ning rääkis meile pikalt ja laialt eesti viikingitest ja viikingiteajast Eestis. Kui tahate saada ühte rahvuslikku uhkust tõstvat süsti, siis kindlasti soovitan selle ekskursiooni ette võtta. Meie giid Neil oli ka kuldaväärt, sest rääkis nii huvitavalt ja entusiastlikult, et pani kohe kuulama ja olekski võinud teda sinna kuulama jääda. Igatahes mina olen sellest kohast tõsises vaimustuses ja soovitaksin igal eestlasel vähemalt korra elus seal ära käia. Toit oli seal samuti väga hea, kuid kallivõitu.

Üks nädalavahetus käisime taasavastamas Vabaõhumuuseumi, kuhu tõesti ei olnud ammu sattunud. Suure maa-ala läbi käimine võttis ikka omajagu aega ning tegi kõhu tühjaks. Hiljem einestasime Tabasalu Babyback'is ja oligi jälle üks mõnus päev õhtusse veeretatud.

Juuni alguses sai ema töökaaslastega käidud Kurgja talumuuseumis, Tori kirikus ja Tori põrgus ning Pärnu linna peal uudistamas. Giidiga ekskursioon kestis terve päeva, hommikul kella 8-st õhtul 8-ni ning oli täis mõnusaid elamusi. Kurgja oli tõeliselt maaliline koht täis ajalugu ning Tori kirik, kus ma polnud kunagi sees käinud, oli kaunilt taastatud. Pärnus saime varbad merevette kasta, kuna too päev oli meeletult ilus ja palav ilm ning mõnusalt soe vesi. Samuti tegime Pärnu vanalinnas giidiga väikese jalutustuuri ja uudistasime vanaaegset arhitektuuri.

Sellised olid minu juunikuu eredamad hetked :)