Kööginurk: Itaaliapärane läätsesalat ahjuküpsete tomatite, sinihallitusjuustu ja sibulaga

Kuni käesoleva aastani olid läätsed minu jaoks täiesti tume maa - ma ei olnud neid kunagi söönud, ma ei teadnud kuidas neid valmistatakse, polnud neid isegi mitte poes tähele pannud. Selle aasta alguses käisime söömas F-hoones, kus ma otsustasin esmakordselt läätsesid mekkida ja minu üllatuseks olid need vägagi head. Eelmine nädal jäi läätsede pakk mulle kogemata poes näppu ning seal tuligi mõte neid siis ise ka proovida valmistada. Retsept pärineb ajakirja Mari esimese numbri veergudelt, kuid mina sattusin sellele hoopis Tuuli blogis kui ma parasjagu läätseretsepti otsisin. Kuigi läätsede valmistamine võtab veidi kauem aega, kuna neid tuleb enne keetmist umbes 2 h leotada, on tulemus kindlasti seda aega väärt. Kõnealune roog oli meie pere jaoks väga uudne, kuna nii mõnigi sõi neid elus esimest korda, ning kõigile maitses hästi.


Koostis:
1 punane sibul õhukesteks poolringideks lõigatuna
200 g rohelisi läätsi
1-2 küüslauguküünt
70 g mahedama maitsega sinihallitusjuustu
Hakitud peterselli, murulauku ja tilli
Oliiviõli
Soolahelbeid ja värskelt jahvatatud pipart maitse järg
Punase veini äädikat

Ahjutomatid*
400 g ploom- või kirsstomateid
Tüümiani
Oliiviõli
Palsamiveiniäädikat
Sool
* Ahjutomatite asemel võid kasutada ka päikesekuivatatud tomateid õlis

Valmistamine:
Esmalt valmista ette ahjutomatid. Eelsoojenda ahi 130 kraadini ning lõiks tomatid pooleks (suuremad ploomtomatid võib ka sektoriteks lõigata). Aseta tomatid küpsetuspaberiga kaetud plaadile koor allapoole. Puista peale tüümiani ning piserda oliiviõli, äädika ning soolahelvestega. Rösti tomateid umbes 1,5 tundi.
Aseta sibul kaussi, piserda peale äädikat ning soolahelbeid. Sega ja lase mõned minutid seista, et sibula maitse muutuks mahedamaks. Aseta läätsed keeva vette (vett peaks olema umbes 3 cm üle läätsede) ning keeda neid 20-30 minutit vastavalt pakendi instruktsioonile ning sellele, kas soovid päris pehmet või al dente lõpptulemust. Kurna ning sega veel soojadele läätsedele lisaks sibul, oliiviõli, hakitud küüslauk ning jahvata peale veidi musta pipart. Lase veidi jahtuda, lisa ürdid ning maitsesta. Serveerimisel tõsta taldrikule läätsesalat, lisa tükkideks murendatud sinihallitusjuust ning ahjutomatid. Peale võid piserdada ahjutomatite küpsemismahla. Lihapalaks salati juurde võib pakkuda nt kana või pihve.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kööginurk: Kodused hakklihapirukad

Kööginurk: Suitsukanapirukas

Kööginurk: Hautatud kalkuni kintsuliha tomatikastmes